Gemi Adamı Belgesi Nereden Alınır


1,5 Sene sonra gelen not: Sevgili ziyaretçim, yazıyı okumadan önce kısa bir bilgi vermek istiyorum  gemi adamı cüzdanı çıkarma işlemini bu kadar uzun ve detaylı yazmamın sebebi benim gibi gemiye gitmek isteyen yenge hanımlara bilgi vermekti:) Ancak bloğum un istatistik sayfasından anladığım kadarıyla günde onlarca “tık” alıyoruz bu sayfaya; ve akabinde mesajlar veya e-mail ile bu konuyla ilgili süreç hakkında bilgi almak istiyorsunuz. “Gemi adamı nasıl olurum” , ” Maaşlar ne kadar” , “İş bulmamda yardım eder misin” gibi iyi niyetli sorularınıza maalesef yardımcı olamıyorum; çünkü 1. ben burada çalışmıyorum, bu belgeleri almamın amacı çalışmak değildi; 2. biz bir İnsan Kaynakları firması veya kurs değiliz, ben bu yazıyı 2017 senesinde yazdım. ve elimde geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım

Hiç yardımcı olmuyorsun demeyin hemen,aşağıdaki listede İstanbulda ki gerçekten güvenilir olduğunu duyduğumuz firmaların adları mevcut; süreçle ilgili tüm bilgileri (güncel kurs fiyatlarını, belgeleri vs) bu kurslardan öğrenebilirsiniz. Tabi ilgili kurumlarla yaşayacağınız herhangi bir aksaklık olursa sorumluluk almadığımızı belirtmeliyim; bu kurumlarla ticari vs bir ilişkimiz bulunmuyor; yalnızca iyi olduklarınız duyduğumuz için yazıyorum.

Ekol Denizcilik – Web Sitesi :http://www.ekoldenizcilik.com.tr/tr/
Bildeniz – Web Sitesi :http://www.bildeniz.com
Mercan Denizcilik – Web Sitesi :http://mercandenizcilik.com.tr/anasayfa/
Başka şehirlerdeki kurslar için bir bilgim malesef yok, umarım işinize yarar bu bilgiler


Selamlar herkese

En son karar aşamasında kalmıştık, ben kendi gemiye katılma sürecimi yeni tamamladım, artık gönül rahatlığı ile hangi belgeleri almamız gerekiyor, evrak kürek işleri nelerdir sizlere anlatabilirim.

Şimdi burada bilmeyenler için açıklamam gereken bir detay var; gemiye eş durumundan katılanlar için 2 yöntem varmış, birincisi benim yaptığım gibi “Kamarot Yeterliliği” ile gemi adamı cüzdanı çıkarmak, ikincisi ise bazı gemilerde mevcut olan “Yolcu” kotasından herhangi bir gemi adamı cüzdanı olmaksızın pasaportunuz ile eşinizin yanında gezmek. Bu tamamen eşinizin çalıştığı şirketin politikası ile ve gemideki yolcu kotası ile ilgiliymiş, yolcu kısmını gerçekten bilmiyorum nasıl olur, her limanda rahat rahat çıkabilir misiniz vs, o yüzden ben bildiğim konudan devam edeyim, yani “Gemi adamı cüzdanı nasıl çıkarılır?” sorusundan.

Öncelikle tabloları oluştururken bile bana gerçekten daral geldi. Bu sürece girmekte kararlı olan herkese öncelikle bol sabır diliyorum.

Ben genel olarak sabırsız bir kişiyim maalesef, tarih konusunda fena takarım mesela, benim bu süreçte en çok sorduğum soru şuydu; “Ya ne zaman biter bu evrak işi onu söyler misiniz bana, liman cüzdanım ne zaman gelir?” di. O yüzden size kendi sürecimi anlatan bir tablo hazırladım, detaylarını aşağıda beraber inceleriz;




 Süreç

Gemici Kursu Kaç Gün

Cüzdan için ihtiyacımız olan evraklar şöyle;

1. STCW & Güvenlik Sertifikaları: Iyykk diyerek başlamak istiyorum. Tablodan inceleyeceğiniz üzere, 15 Eylül’de başlayan kurs sürecim, sınav mınav derken 28 Ekim’de bitti!!!
Zaten Sefer sağolsun işten çıkışımla hiç ara vermeden STCW kursu buldu bana  Ya biraz dinleneyim dediğimde cevabı haftasonu dinlenirsin oldu:D Şimdi bakıyorum, iyi ki hiç boşluk vermeden başlamışım sizlere ilkkkk tavsiyem hemen başlayın kursunuza; ben yine şansa buldum hemen başlayan. Ben kurs olarak Kadıköy’de Armada Denizcilik’e gittim, kesinlikle tavsiye ederim, orda Cem Bey var, kurs evrağım dışında da limana başvuru yaparken tüm evraklarımı toparlamada vs çok yardımcı oldu. Bu STCW kursu dedikleri şey 5 temel sertifika kursu aslında, sertifikalar sırasıyla şöyle;

Personel Güvenliği Sosyal Sorumluluk Eğitimi
Denizde Kişisel Can Kurtarma Teknikleri Eğitimi
Temel İlkyardım Eğitimi
Yangın Önceleme ve Yangınla Mücadele Eğitimi
Can Kurtarma Araçlarını Kurtarma Eğitimi
Toplamda 90 saat sürüyor, yani normal koşullar altında haftaiçi hergün 09:00 – 14:00 arası giderseniz 3 haftada bitiyor. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı uzayabiliyor, mesela fiilen kursta bulunma mecburiyetiniz var, ben hergün istisnasız gittim, sadece bir gün geç kaldım; onda da Limandan müfettişler geldi, benim kurs bir hafta uzadı malesef, o yüzden gidin güzel kardeşlerim, 1 haftanızı heba etmekten iyidir.

STCW kursu ile birlikte bir de güvenlik sertifikası almanız lazım, onun da tam adı Birleştirilmiş Gemi Güvenlik Eğitimleri. Eğitimleri tamamladıktan sonra sınavlara girmeniz gerekiyor, sınavlarda Milli Eğitim’den ve Liman Başkanlığı’ndan denetçi geliyor, aman diyim sınav saatlerinizi kaçırmayın, hiç şansınız yok beklemek zorunda kalırsınız bir sonraki sınav açılana kadar.

Sınavlarınızın bitiminde, kurs tarafından eğitim bilgileriniz Liman Başkanlığı’na ve Milli Eğitim’e götürülüyor, ordan bir STCW bir de Güvenlik içi 2 adet Seminer Katılım Belgesi geliyor. Liman cüzdanı için temelde en gerekli belge bu 2 belge. Tabloda yazdığım gibi sınavlara girdikten sonra yaklaşık 1 hafta içinde bana seminer katılım belgeleri geldi, gemiye katılacağınız tarihin hesaplamasını yaparken bu 1 haftayı da göz önünde bulundurun.

2. Gemi Adamları Sağlık Yoklama Belgesi: Bu belge ne kadar sağlıklı olduğunuzu gösteriyor Ufak bir sağlık karnesi gibi düşününün, evrağı Liman Başkanlığı’ndaki Sağlık Merkezi Tabipliği’nden çıkarmanız gerekiyor. Öncelikle anlaşmalı hastanelerden birine gidip uzuuun bir formu doktorlara doldurtmanız gerekiyor. İstanbul’dakiler için bildiğim kadarıyla Pendik Şifa Hastanesi ve Alman Hastanesi’nden belge alınabiliyor; zaten gemi adamı sağlık belgesi alıcam diyince, direk 6-7 doktora sırayla görünmenizi istiyorlar. İşitme testinden tutun da, ortopedist ile egzersiz hareketlerine kadar komik komik bir çok işlemden geçtim  İdrar ve kan örneği de veriyorsunuz herhangi bir bulaşıcı hastalığınızın olup olmadığına bakıyorlar, aynı şekilde göz doktoru, psikaytr, dahiliye vs doktorlara da görünüyorsunuz. Ben jet hızıyla tam 2.5 saatte fln bitirdim, ordan oraya koşa koşa, Pendik Şifa’dan aldım raporu, hijyan açısından gerçekten kötü durumda; ama işinizi çabucak halledebiliyorsunuz. Sonrasında o uzuuun formu alıp Tuzla Liman Başkanlığı’na götürdüm, günün sonunda elimde olan, fotoğraftan görebileceğiniz üzere, şu sarı kağıt oldu, onu da heryere taşımak durumundasınız seyirlerde.Sağlık Raporu

3. İkametgah ve Sabıka Kaydı: Bildiğiniz gibi ikametgah muhtarlıktan veya Nufüs Müdürlüğü’nden alınabiliyor; Sabıka kaydı ise ister Adliye Sarayı’ndan alabilirsiniz, isterseniz E-Devlet üzerinden çıktı alabilirsiniz. E-Devlet şifresi Gemi adamı cüzdan başvurunuzu takip etmek için zaten gerekli olacak, PTT’den 2 TL’ye alın bence.
4. Liman Harcı : STCW kursunu bitirdikten ve sınavlara girdikten sonra, kursunuz sizin için sistemde bir kayıt açıyor; bu kaydın açılmasıyla birlikte, Halkbank şubelerine gidip ben Gemi Adamı Cüzdan Harcı yatırıcam diyorsunuz, Halkbank’a liman işleri yeni devrolmuş, o yüzden benim gittiğim şubedeki gişeci anlamadı, Denizcişik İç Sular Ödemesi de diyebilirsiniz, 3 farklı dekont verecek size, 2’sinin üstünde Gemi. Lim. Hrç yazıyor, birisinin üstünde ise Denizcilik İç Sular Ödemesi yazıyor.
5. Diplomanızın aslı ve fotokopisi, vesikalık fotoğraf, nüfus cüzdanı fotokopisi

Şimdi buraya kadar herşey güzel, yukarıda bahsettiğimiz 5 maddeyi de tamamladıysanız hiç zaman kaybetmeden Liman Başkanlığı’na gidip evraklarınızı teslim edin; mesela benim kadar şanslıysanız (!) Ankara’da Liman cüzdanlarının yenilenmesi nedeniyle liman cüzdanı kalmaz, sizin cüzdan hemen basılmaz fln, olabilir böyle şeyler Ben Tuzla Liman Başkanlığı’na gidip teslim ettim, sevgili Yenge Hanımlar eğer oraya gitmeyi düşünüyorsanız size tavsiyem kesinlikle aracınızla gidin, Allah’ın unuttuğu yer tanımının karşılığı mekan olarak, git git bitmiyor; ama limandaki memurlar çok anlayışlı ve yardımsever, ben mesela Sefer gemiye çıktığı için tek hallettim o işleri, gayet yardımcı oldular. Liman cüzdan başvurunuzun durumunu ise buraya  tıklayarak öğrenebilirsiniz.  Linkte ilk açılışta hizmet hesaplama günü diyo da siz bakmayın ona, ekranın sağındaki “Giriş Yap” a tıklayorsunuz, ordan sizi edevlet e yönlendiriyor, Ptt den alacağınız şifreyi oraya giriyorsunuz ve taa taaa, karşınızda

Ben Liman Cüzdanı başvurumu 30 Ekim’de yaptım, cüzdan bana 8 Kasım’da ulaştı. Yalnız cüzdanı getiren postacı amcayı görünce o kadar sevindim ki, zannediyorum uzun zamandır fatura veya kredi kartı dağıttığından bu kadar sevinen bir alıcı görmemiştir, amca da mutlu oldu ben teşekkür ettikce

Bitti mi sandın?

Şimdi cüzdan da geldi ya, bir keyfiniz yerine gelmiştir; ama durrrrun daha bitmedi!! Daha gidip polis vizesi almamız gerekiyor liman cüzdanımıza!

Nasıl mı, öncelikle İEGM’nin sayfasına giriyorsunuz; aynı pasaport alırken randevu alır gibi orda Gemi Adamı Cüzdanı – İlk Müracaat diye bir seçenek var, oraya tıklayıp randevunu alıyorsunuz. Sonra Vatan Caddesi’nde bulunan Emniyet GM’ne gidiyorsun, giderken yanınıza alman gerekenler, Nüfus cüzdan aslı ve fotokopisi, 2 adet vesikalık ve gemi adamı cüzdanınız.

Randevusuz kesinlikle işlem yapmıyorlar, randevuyu 2 gün sonrasına rahatça bulabiliyorsunuz, 1-2 saat bekledikten sonra kaşeli ve imzalı olarak cüzdanını geri veriyorlar.

Derin Bir Oh Çekme Zamanı

Gemi Adamı Cüzdan Masrafları
Yukarıda ki tablo eskidir.

Güncel kurs ücretleri için tıkla

Bundan sonra 3 tane ana belgemiz oluyor, Pasaportumuz, Gemi Adamı Cüzdanımız ve Sağlık Yoklama Belgemiz. Bu aşamaya kadar bana sürecin maliyeti ise şöyle oldu :

Gemi Adamı Cüzdan Masrafları

Burda yazıya sonradan bir editim var, pasaporta 250 yazmıştım; çünkü bir senelik almıştım  Siz kaç senelik alacaksanız ona göre hesabı değiştirirsiniz, bir senelik almanızı önermem, bu sene gittim tekrar 10 senelik aldım, boşu boşuna 2 kez defter parası vermiş oldum


9 yorum:

  1. bilgiler için tşk ederim sağol çok açıklayıcı olmuş

    YanıtlaSil
  2. Pasaport bordo pasaport mu onu da yazarsanız iyi olur elinize sağlık bu arada

    YanıtlaSil
  3. Hatay ıskenderun.da bu kurslar mevcutmu buradan belgeleri alabiliyormuyuz teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Kurs verenlerin çoğu is garanti diyo bu tabiki doğru değil bunun doğruluğunu nasıl öğrenebiliriz

    YanıtlaSil
  5. Bilginiz icin tesekuelr tabiki hepimiz maddi acıdan bazı kararlar veriyoruz en düşük ne kadar maaş alabiliriz

    YanıtlaSil
  6. Gemici kartı için nereye başvuruluryor acaba nereye gitmemiz gerekiyor

    YanıtlaSil
  7. Kurs veren yerlerin iş garantisini nasıl öğrenebiliriz

    YanıtlaSil
  8. gemi adamı belgesi alabilmek zor değil, sadece sağlam yasal bir firma bulmak lazım :)

    YanıtlaSil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.