GEMİ ADAMI MAAŞLARI 2021


GEMİ ADAMI MAAŞLARI 2021



Gemi Çalışanları Maaşları

Gemi çalışanları maaşları, bu mesleğin hayalini kuran, okulunda eğitim gören, mesleği icra eden hatta mesleği icra eden bir tanıdığı olan herkesin merak ettiği bir konudur.

Gemi çalışanları maaşları nı öğrenmek istiyorsanız kesinlikle doğru adrestesiniz. İnternet sitemizde Yerli ve Yabancı bir çok denizcilik şirketine ait maaş skalaları yayınlanmış ve güncel olarak yayınlanmaya devam etmektedir.

Mesleği icra eden bir Gemi Çalışanı isterniz (Gemi Adamı) maaşlar hakkında fikriniz vardır. Aşağıdaki linke tıklayarak denizcilik firmalarına ait maaş skalasını inceleyebilirsiniz.

KAPTAN MAAŞLARI

VARDİYA ZABİTİ MAAŞLARI 

REİS MAAŞLARI

USTA GEMİCİ MAAŞLARI

GEMİCİ MAAŞLARI

YAĞCI MAAŞLARI

KAMAROT MAAŞLARI 



Fakat hiç gemiye çıkmadıysanız, kurslara giderek bu sektörde iş arayacaksanız bu yazı tam size göre.

Kurslara giderek gemide çalışmak istiyorsanız piyasadaki sahte insanlardan, iş bulma vaadlerinden ve dolandırıcılardan uzak durun. Sektörde Simsar adı verilen bu kişiler, meslek hakkında hiç bilgisi olmayan sizleri dolandırarak mağdur etmektedir. Tercihinizi muhakkak güvenilir, kendisini ispatlamış ve sertifikalı kurslardan yana kullanın.


Daha Detaylı Güncel Bilgiler İçin Arama Yapın




Bakınız:gemi adamı kursu veren yerler

2018 gemi adamı maaşları ile ilgili şuanda net bir rakam belirlenmedi. Fakat 2017 yılında gemi adam maaşlarına baktığımız zaman esas maaşların kıdem farklılığına göre 1200 dolar ile 2800 dolar arasında değişiklik gösterdiğini söylemek mümkündür.(Reis,Usta Gemici,Gemici,Yağcı,Makine Lostromosu)

Gemi adamı, bir yük gemisi ya da yolcu gemisinde görev yapan yardımcı zabit, tayfa stajyer veya yardımcı hizmetlerde çalışan insanlara denmektedir. Her bir gemi adamının görevi gereği sahip olduğu özelliklere ise yeterlilik adı verilir. Yük gemisi ya da yolcu gemisinin belirtilen bu özelliklerde denizcilik kurallarına göre personelle donatılması mecburidir.

Bakınız:Gemide En Yüksek Maaş Veren İş İlanları Siteleri

Gemi Çalışanları Maaşları 2019

Yukarıda önerdiğimiz kurslardan birine gittiğinizde önünüze 2 seçenek çıkacaktır. Güverte ve Makine yani başlangıç olarak gemide görev olarak gemici (güverte) yada yağcı (makine) olacaksınız.

Üçüncü bir seçenek daha mevcut (kamarot), gemide kamarot olmak için özel bir eğitim yok. Yağcı yada Gemici belgenizle kamarotluk yapabilirsiniz.

Hangisinin size uygun olduğunu bilmiyorsanız, karar veremediyseniz aşağıdaki linklere tıklayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bakınız: Yağcı kimdir? ne iş yapar?

Bakınız: Gemici kimdir? ne iş yapar?

Bakınız: Kamarot kimdir? ne iş yapar?


Gemi Çalışanları maaşlarını paylaşmadan önce son olarak bu tercihinizi enine boyuna çok iyi düşünmenizi tavsiye ederiz. Sanıldığı kadar kolay olmayabilir.

Unutmayın ki ilk geminize çıkmak pek kolay olmayacaktır.

Gemi Çalışanlarının maaşları tecrübe, çalışılan gemi tipi (tanker, kuru yük, konteyner vs) ve geminin sefer bölgesi (uzak/yakın) , türk bayraklı (sigorta var), yabancı bayraklı (sigorta yok) gibi bir çok etkene göre değiştiği için bir aralık olarak verilmiştir.

Gemici,Usta Gemici: 1200 usd - 2100 usd

Yağcı: 1200 usd - 1850 usd

Kamarot: 900 usd - 1500 usd

Gemide çalışmanın kolay olmayacağından bahsetmiştik. Aşağıdaki linke tıklayarak yaşayacağınız zorluklar hakkında şimdiden fikir sahibi olabilirsiniz.

Bakınız: Gemide Çalışmanın Zorlukları Nelerdir

Aklınıza takılan soruları yorum olarak belirtebilir ve sosyal medya hesaplarımızı takip ederek faydalı ve güncel bilgilerden anında haberdar olabilirsiniz.

24 yorum:

  1. Gemi cüzdanı kaç yıl geçerli sürelidir?
    Gemi cüzdanı ile gemi sertifikası aynı mıdır?bilgi verebilir misiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemi cüzdanı, gemi adamı cüzdanı,gemi sertifikası aynıdır süresi ise 5 yıl geçerlidir.

      Sil
  2. Ben de gemi işinde çalışmak istiyorum gemi adamı olmak istiyorum ama cok dolandırıcı varmış paraları veriyorlarmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur bu piyasada çok fazla dolandırıcı var.Dikkatli olmalısın.

      Sil
    2. ahmet sen başladınmı gemiye bnde güvenemiyorum dolandırıcılıktan dolayı 3bin lira kurs ücreti istiyorlar

      Sil
    3. Ahmet kardeşim her nerede duyduysan yalan söylemişler gemide iş arama kardeşim.Gemiler den uzak dur . Gemide çalışan bir arkadaşın varsa ve sana söylediği şeylerden senide heveslendiriyorsa o arkadaşın yalan söylüyor bırak onu.
      yıllarca kahve köşelerinde avcı palavraları gibi gemici palavraları attılar .alayı ezildikleri ahır gibi ortamlarda çalıştıkları ağır iş yaptıkları ve limanlarda dışarı bile çıkamadıklarını anlatmamışlar.

      Sil
    4. Eskidendi dostum onlar herlimanda portstate geliyor kamaran kliman yemegin maaşın sosyal haklarin veriliyomu atf var kimsenin hakkini birakmaz

      Sil
  3. güvertede çalışan gemici için rutin gunluk işler nelerdir ustad

    YanıtlaSil
  4. merhaba
    benim hikayem uzun.
    kısaca mayıs 2017 de gemici defterimi aldım.
    4 ay iş aradım.
    1 sene deneyimin yoksa iş bulamazsın dediler.
    ama deneyimi nerde kazanacaz.
    bu konuda bana yol gösterecek güvenilir bir kişi / yer arıyorum.
    bahadir2050@gmail.com
    saygılar

    YanıtlaSil
  5. Belge almak icin on kayıt yaptırdım. 800 tl odedım. Fakat intetnetdeki yorumlara bakınca vazgectim. Çdediğim 800 lirayı geri alabilirmiyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman kardeş şerefsizler paramızı almak için bize yalan söylediler - personel açığı var sınavı geçince gemiye binersin - sınavı geçtik elimizde gemi adamı defteri dımdızlak ortada kaldık. hiç uğraşmayın. itin köpeğin oyuncağı olduğunla kalırsın

      Sil
    2. liman cüzdanınızı yırtın atıneskiden iş yoktu şimdide yok olanı zaten gürcüleri çalıştırıyorlar o paraya karada çalış .

      Sil
  6. ben ortaokul mezunuyum işe alırlarmı beni yaşım şuan 16

    YanıtlaSil
  7. Efendi Gemici7 Şubat 2019 14:38

    17 yaşında kursa gidersin 18 e girdiğinde gemiye çıkarsın

    YanıtlaSil
  8. Odessa denizcilik hakkında bilgisi olan varmı kafam çok karışık arkadaşlar bir tane bile ALLAH dostu yokmdur çıkıpta şöyle böyle diyecek..

    YanıtlaSil
  9. Gemi kaydi olacamda en saglam şirkt hangisidir ogrenebilir mym

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardes bak sakin ama sakin sirketle gitme butun sirketler o.cocugu ben daha yeni aldim o yuzden soyluyorum git kocaeli körfeze orda herguner denizcilik var kurs goeecegin yer ben guverteci yagci kamrot... olmak istiyorum de hic degilse fazla paran gitmez yoksa firme 150 tl lik kurs icin senden 3000 tl aliyolar soyleyeyim bastan

      Sil
  10. Özellikle ve özellikle inci denizcilige sakin gitmeyin ben oraya gitmistim cunku

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar hergünler denizcilige gidin aracı firimalar sizden 1500 fazladan alıyor ve size boş vaatler veriyor benim başıma da geldi

    YanıtlaSil
  12. erdinc reis +90 537 714 85 57

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.