VARDİYA ZABİTİ MAAŞLARI 2021

Vardiya zabiti okyanus aşırı sefer yapan uzak yol gemilerinde 3. ve 4. kaptan olarak görev yapabilmek için sahip olunması gereken , eğitim standartlarını uluslararası denizcilik örgütünün belirlediği ve sahip olmak için denizcilik fakültelerinin güverte bölümünü bitirip, toplam 12 aylık açık deniz stajını tamamlayıp  başbakanlığa bağlı denizcilik müsteşarlığının düzenlediği sınavda başarılı olunarak elde edilen vardiya zabitliği yeterliliktir.

Zabit iken TL veya $ olarak maaş alabilirsiniz. Yabancı bayraklı gemiler SSK ödemediği için biraz daha fazla maaş verirler.

Ancak değer mi değmez mi konusundaki görüşümü sorarsanız, TC yani Türk bayrağı altında çalışmanız. Çünkü Allah korusun gemide bir kaza geçirdiğinizde hangi şirket veya özel sigorta size ömür boyu destek olur? Ayrıca maaş alamaz iseniz Türk bayrakta başvuracağınız mahkeme açabileceğiniz size destek olacak kurumlar var. Yani kısacası Devlet var arkanızda.

Yabancı bayrağın tercih sebebi ise bedelli askerlik. Çünkü yabancı bayrakta çalışan kişiler askerliklerini epey bir süre tecil edebiliyorlar ve bedelli askerlikten yararlanabiliyorlar. Ancak yılın çoğu bölümünü gemide geçirmek zorunda kalabilirsiniz.

Maaşların değişiklik göstermesinin nedeni Risk Faktörü ve çalışma zorluğu
uzakyol vardiya zabiti maaşları 2020

yakın yol vardiya zabiti maaşları

uzakyol vardiya mühendisliği maaşları 2020

uzakyol vardiya zabiti nasıl olunur

3.Kaptan Maaşları 3100 usd

4.Kaptan Maaşları 2900 usd

vardiya zabiti stajyer maaşı

yakınyol makine zabiti maaşları

sınırlı vardiya zabiti maaşları

Biraz önce gempo'da gördüm 2000 usd maaşla Uzakyol Vardiya Zabiti arıyorlar.

uzakyol vardiya zabiti iş ilanları

Şu an için

Kimyasal Tanker > Petrol Tankeri > Konteyner > Genel Kargo - Dökme Yük > RoRo şeklinde sıralayabiliriz. Yani en fazla kimyasal tankerde maaş alırsınız.
Kişisel görüşüm, mesleğe başladıktan beri devasa 300m lik dökme yük gemilerinde , genel kargo ,konteyner ve roro'da çalıştım/staj yaptım. Tanker ve kimyasal tankeri hiç tercih etmedim. Bunlardan en önemli nedeni sağlığımı tehlikeye atmamak. Çünkü alacağım para ne kadar fazla olursa olsun bir kaza durumunda bana asla sağlığımı ve kaybettiklerimi geri getirmeyecek idi.Hepsi riskli ancak ileride çıkabilecek hastalıklar,rahatsızlıklar tankerde çalışanlarda daha fazla olduğu yönünde. Tekrar belirtiyorum kişisel görüşümdür.

Yolcu gemisi ise şu anda Türk ehliyeti ile hayal. Bunu da ilerleyen bölümde açıklayacağım.


Daha Detaylı Güncel Bilgiler İçin Arama Yapın



Neyse bekletmeyelim

3. - 4. Kaptan maaşları 2750TL - 4500 TL ya da 2500$ - 3250$ aralığında

2. Kaptan maaşları 5000TL - 7500 TL ya da 3000$ - 5000$ aralığında

Kaptan maaşları 6000TL - 9000TL ya da 4500$ - 8500$ aralığında

(Maaşlar genel ortalama olarak verilmiştir. Şirket maaş skalaları veya tatil maaşları hesaba katılmamıştır)

9 yorum:

  1. anazı gundikleyem dolar 7 tale len mq

    YanıtlaSil
  2. Gemiadamı zabit kaptan vs maaşı ne kadar sorar iken Türkiye firmaları ve diğer dünya firmaları diye ikiye ayırmak gerek .
    Diğer sektörler de dünya da en ucuz işçilik eleman çin olabilir fakat denizcilik sektörün de Türkiye başı çeker .dünkü beğenmediğimiz filipinli,azeri ukraynalı dediklerimiz şuan bizden fazla maaş alıyor ve daha insancıl şartlarda çalışıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. bence bunlar doğru değil birçok mezun daha ucuza başladım diyor açıkcası bi ikilemde kalıyor insan ne yapmalı bnde bu bölümü düşünmekteym

    YanıtlaSil
  4. Abi ben bu işin yıllardır hayalini kuruyorum yesele suki ben üniversite ye gitmedim liseden mezun olup çalışmak zorunda kaldim bir sene English ce egitimi aldım bu iş için uniye gitmeden kusrlarinda eğitim alip uzak yol gemilerinde calisabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Rizede Denizcilik Lisesi son sınıf okuyorum. Bundan birkaç sene öncesi için 3000gt'luk gemilerde çalışabiliyordun ama 2 yıllık üniversiteler boş kaldığı için 3000gt ehliyetini 500gt düşürdüler yani istesende istemesende en az 2 yıllık bir üniversite okumak zorundasın yoksa limandaki balıkçı gemilerini yada kum kosterlerine kaptanlık yaparsın(eğer denizcilik lisesi okuduysan)

      Sil
  5. Ahmet bey yakınyol ehliyeti aldıktan sonra uzakyola geçebiliyormuyuz ve bilginiz varsa günümüzde iş imkanları nelerdir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2021yılında yeni yasa kanuna giricek uzak yol kaptanlığa geçiş kaldırılıyor

      Sil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.