STCW YENİLEME 2021

Bilindiği gibi gemi adamları olarak sahip olduğumuz sertifikalarla ilgili yeterli bilgiye sahip olduğumuzu her beş yılda bir kanıtlamak zorundayız. Öncelikle ifade etmem gerekirse gemi adamı olarak sahip olduğumuz hiç bir sertifika yeterlilik süremizden uzun olamaz. Bir diğer ifade ile yeterlilik süremiz olan 5 yıldan daha uzun süreli bir sertifikamız olamaz ve diğer bayrak devletlerinde de süresiz sertifika söz konusu değildir.. Bu noktada ECDIS, BRM, ERM, ve 01.01.2014 tarihinden itibaren ISPS kapsamında zorunlu olan 3 adet güvenlik sertifikasının süresiz olmasına dikkatlerinizi çekmek isterim. Hali hazırda süreli sertifikalarımızın yenilenmesine ilişkin aşağıda özetle belirtilen 3 yöntem bulunmaktadır.

Bunlardan ilki Türk ve yabancı bayraklı gemilerde gemi kaptanın yapacağı sınavla yenileme. Bu usulde öncelikle sınav yapacak kaptanın Türk liman cüzdanına sahip olması, yeterliliğinin 3000 GT ve üzeri kaptan yeterliliği olması ve geminin ISM’e tabi olması gerekmektedir. Bu şartların karşılanması durumunda kaptan yenileme ihtiyacı olan gemiadamlarına Denizde kişisel can kurtarma teknikleri, Temel ilkyardım, Yangın önleme ve yangınla mücadele, Personel güvenliği ve sosyal sorumluluk, Cankurtarma araçlarını kullanma yeterliği ve İleri yangınla Mücadele belgelerine yönelik sınav yapar.  Bu noktada uygulamada gördüğüm hata bazı gemilerde İleri Yangınla Mücadele belgesine yönelik sınavın “yetkim yok” gerekçesiyle yapılmadığıdır. Bu gerekçe doğru olmayıp sınav yapma yetkisi olan her kaptan yukarıda belirtilen 6 adet belgeye yönelik sınavları yapmaya yetkilidir.  Bu belgelere ilaveten kaptan eğer gemi RO-RO veya Yolcu Gemisi ise Yolcu Gemileri Gemiadamları Belgesi’ne yönelik, gemide hızlıbot var ise Hızlı Cankurtarma Botu Kullanma Yeterliği Belgesi’ne yönelik yenileme sınavlarını da yapar. Sınav yaptığı gemiadamına hangi belgelere yönelik sınav yaptığını ve başarılı olduğunu belirten bir yazı verir,  Yazının ekine gemi jurnalinin sınav yaptığı günkü sayfasının onaylı fotokopisini, sınav gününe ait ISM eğitim kaydının  onaylı fotokopisi ve sınav olan gemiadamının ismininde geçtiği Personel Listesinin onaylı fotokopisi yer alır. Sınav yapma yetkisi olan gemi kaptanları yukarıda belirtilen belgelerini süresi dolduğunda 12 aylık kaptan hizmeti göstermek suretiyle yenileyebilir. Burada dikkat edilmesi gereken hizmetin kaptan hizmeti olmasıdır.


EKOL Uygulamalı Eğitim Hazırlığı
İkinci sertifika yenileme usulü GASM tarafından icra edilen belge yenileme sınavlarıdır. Bu sınavlara katılmak için liman başkanlığına (veya on-line) müracaat ederek, yenileme sınavına girmek ve bu suretle belgeleri yenilemek mümkündür. Burada bana göre iki sıkıntı söz konusudur. Bunlardan ilki bu sınava katılmak için belirli düzeyde bilgisayar okur yazarlığının olması gereklidir. Özellikle tayfaların bir kısmının bu şartı karşılayamadığından on-line sınavlarda başarılı olması söz konusu değildir. Bir diğer sıkıntıda soruların yeterlilikle uyumlu olmamasıdır. Örneğin aşçı yeterliliğinde bir gemiadamına güverte metre karesi şu kadar olan tankerde çıkan bir akaryakıt yangınında ne kadar kuru kimyevi TOZ kullanırsınız? Bu soru gemi aşçısına sorulacak bir soru mudur? taktir sizlerin.


EKOL Kursiyeri Denizde Kişisel Canlı Kalma Eğitimnde..
Üçüncü usul ise bana göre yapılan her sistemde bulunması gereken usul olan eğitimle yenileme, süresi dolan belgeye yönelik eğitimin eğitim kurumundan alınması, eğitim kurumunda düzenlenen sınavda başarılı olması ve alacağı başarı belgesiyle süresi dolan sertifikalarını yenilemesidir. Bu kapsamda aşağıda bulunan link üzerinden Özel Ekol Denizcilik Eğitim Kursundaki kurs tarihlerini görebilir ve ön kayıt yaptırabilirsiniz.


Ters Dönmüş Cansalını Düzelten Kursiyerler…
Burada belirtmem gereken bir husus, güverte zabitlerinde olan Gemi Güvenlik Zabiti sertifikasının kaptanın yapacağı sınavla yenilenmesi mümkün olmayıp ya GASM’da on-line sınav veya eğitim kurumunda 2 günlük eğitimin tekrar alınmak suretiyle yenilenmesidir. Güverte zabitlerinin GMDSS yeterliliklerinin süresi dolduğunda ise son 5 yıl içinde 12 deniz hizmeti veya sürenin dolmasına 6 ay kala iinde 3 ay deniz hizmeti veya son 5 yıl içinde denizin karasında 24 ay deniz hizmeti veya GASM’da GMDSS Uygulama Sınavına girip başarı belgesi göstermek zorundalar.



Tanker sertifikalarına gelince, tankerlerde çalışan tüm gemiadamlarında olması gereken temel tanker sertifikalarının süresi dolması durumunda ya ilgili tankerde 3 aylık deniz hizmeti veya yetkili özel eğitim kurumunda eğitimin tekrarı gerekmektedir. Tankerlerde çalışan zabit ve yük işlemlerinde görevli tayfalarda (pompacı, sarnıç temizliğinde görevli personel gibi) bulunması gereken ileri tanker sertifikalarının süresi dolduğunda yenilemek için mutlaka ilgili tankerde 3 ay deniz hizmeti ibraz edilmesi gerekmektedir.Eğer hizmet yok ise ileri tanker kursu tekrar alınacak ve fazla personel olarak ilgili tankerde 3 aylık tanker hizmeti yapıldığı kanıtlanacaktır. Bu 3 aylık süre hiç bir şekilde 1 aydan az olmayacak, eğer 3 aydan az ise 3 dolum ve 3 boşaltım yapıldığı ispatlanacaktır. Burada sıkça yaşanan sorun yapılan 3 aylık hizmetin kurstan sonra olması yönündeki yorumlardır. Bu yorumlar doğru olmayıp İdaremiz tarafından 2013 yılında yayımlanan konuya ilişkin sirkülerde “eğitim ve hizmetlerin yapılmasında sıra aranmaz” ibaresi açıkça belirtilmektedir.

Güncelleme 2020
Önceden gemide eğitim görmüştür kaptan yazıs ve jurnel kayıt fotokopisi isteniyordu.Ancak gemiadamları 2020 yönetmeliğindeki dğişiklikle artık istenmiyor.

Daha Detaylı Güncel Bilgiler İçin Arama Yapın




5 temel stcw yenilememe için gerkeli belgeler:

12 aylık hizmet belgesi şirket kaşasi ve imzası olacak

Yabancı bayraklı gemi ise kontratları

Son 2 yıllık polis giriş çıkış e devletten aldığınızı kabul ediyorlar.

5 temel stcw yenileme için 6 tane stcw yatıracaksınız halkbaka 121.80 tl.

3 yorum:

  1. selamlar ben 2 senedir karadaydım. gene de değiştirebilirmiyim kursa gitmeden acaba.

    YanıtlaSil
  2. Benim yeterlilik sin.bas.makinist ama 2. Olarak gorev yaptim dahili sefer bu hizmetle yenileme yapmak mumkunmu

    YanıtlaSil
  3. Ben bu bölümün üniversitesini okudum.5 yıllık stcw sürem doldu ve yeniletmek istiyorum.bunun için sınava girmem gerekiyormu

    YanıtlaSil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.