DENİZCİLİK İŞİ NASILDIR YORUMLARI

GEMİCİLİK İŞİ NASILDIR YORUMLARI

Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Gri Kulüp Üyesi serkanyildiz


bugün araştırdım bi 36 gün eğitim alıyosun 1.800 lira ödüyosun ve güverte bölümü için gemi adamı cüzdanı alıyosun bu pasaport yerinede geçiyor bu işin tek masrafı bu gibi .. şimdi asıl konu bu
ssk yüksek primden yatıyor 13 yıl gibi bi sürede emeklilik şansın oluyor ..
yurt içi gemilerde 1.500-2.500 tl
yurt dışı gemilerde 1.500-2.500 dolar ücret alıyosun 6 ayda bir ç,ft maaş ve 6 ayda bir maaşına zam geliyor senede 1 ker kere rütbe atlıyosun .. ve 3 sene çalışırsan kaptanlık sınavına girmeye hakediyosun ... çoğu şirket sigara parana kadar karşılıyor , seferden dönünce ücretli iznin var... evet beyler şartlar bunlar ve güzel bu işiln zorlugu sadece düzgün bi hayatın olmammasımı , yada gemideki işin zorlugumu bu konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşımda bulunsun teşekkürler şimdiden :)
Okunma: 11011 Cevaplar: 10
  Sayfa 1
 Cevap ver Son Mesaj
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Şampiyon Kulüp Üyesi dafni

[M-B-M]
Başkan
gemide çok zor bi işin olmuyo tabiki kolay değil ama karadaki ile aynı..ama evlenmeyi unut..evliysen boşancan kesin :) aile yok..varsa özlem çok..kolay bi iş değil 6 ayda bir aileni görmek..herşey para değil...
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  alicerkez -
bak hocam ben bu işin okulunu okudum..ama bizdeki makineydi yani çarkçı bizimki daha zor...yurt dışının parası daha çoktur ama nasıl insan topluluğuyla karşılacağın önemli ...Ben bu işin okulunu okumama rağmen bu işe kesinlikle son çare olarak gidecem...gidersem..
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Gri Kulüp Üyesi serkanyildiz - 30-08-2013 03:26
Logo görüntüsü
ailenden arkadaşlarından uzak kalmak dışında başka bi eksisi yok yani .. cidden ortam çok önemli kıl adamlarla denizin ortasında bi sefer çekilmez :))
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Şampiyon Kulüp Üyesi dafni - 30-08-2013 04:57
Logo görüntüsü
Logo görüntüsü
[M-B-M]
Başkan
büyük bir hata yapmak üzeresin.. allah hakkında hayırlısını yazsın :)
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Şampiyon Kulüp Üyesi alimutu3 (GA) - 31-08-2013 15:24
Logo görüntüsü
Logo görüntüsü
[M-B-M]
kişinin yapısına göre değişir bu koşullarda çalışmak bana da ağır gelir ben yapamam @dafni hocamızın da dediği gibi herşey para değil ; ama ben gurbete dayanırım ,ailemi 6 ayda bir görsem de olur, bu paraya ihtiyacım var başka bir işte kazanamam diyorsan şimdiden başarılar :)
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Şampiyon Kulüp Üyesi maver1ck - 31-08-2013 16:14
Logo görüntüsü
hocam, uluslarası çalışmasam da marmara denizinde hergün deniz seferine çıkıyorum. herşeyden önce denizcilik hiç kolay meslek değil baştan söyleyeyim. düzenli bir hayatın olmaz. en son ne zaman misafirliğe,sinemaya,gezmeye gittim hatırlamıyorum.
hemen hemen hergün evime gidebildiğim halde böyle uzak denizlere açılanları düşünemiyorum.
kişinin yapısına göre de değişir. bazıları seviyor yalnızlığı,evinden uzakta olmayı,bizim burda açıkta demirlemiş gemiden bir abi limana gelir hergün bir büyük rakı gelir gemiye gider adam ben böyle mutluyum diyor:)

sonra deniz hep süt liman değildir. özellikle okyanusta çok fırtına olur dev dalgalarla mücadele edersin bildiğin tüm duaları okursun,imansızın bile yarım yamalak dualar okuduğuna şahit oldum. bazılarını deniz tutar. midesi bulanır,başı döner dayanamaz şartlara.

gemilerde yiyecek içecek sıkıntısı çekmezsin erzaklarını eksik etmezler. bol bol tv izlersin. demirlediğinde oltayla balık tutarsın.
bunlar gibi biraz da iyi yönlerinden bahsedeyim her limanda bir sevgilin olur :)
farklı ülkeler göreceksin dünyayı gezeceksin.
eğer tutumluysan 10 senede iyi para biriktirirsin. o parayla bir iş kurup daha düzenli hayata geçebilirsin.
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Gri Kulüp Üyesi serkanyildiz - 31-08-2013 20:28
Logo görüntüsü
hocam peki belli bi çalışma saatin varmı atıyorum günde 8 saat çalışıyosun sonra ne yaparsan yap şeklindemi ? bende yaparsam bu işi para biriktirip işimi kurmmak için yapacam zaten bakalım hayırlısı :) araştırırken baya bi dikkatimi çekti , iyice bi derine inmek istedim çook teşekkr ederm hocam
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  Şampiyon Kulüp Üyesi maver1ck - 31-08-2013 21:14
Logo görüntüsü
hocam, gemilerde çalışmıyorum. 15m tekne benimkisi getir-götür işleri. bir gün üç saat,birgün beş saat başka birgün on saat kafama göre takılıyorum gibi birşey:)
bulunduğum limanın önü demirleme sahası. bakımda olan,işi olmayan gemiler bekleme de personelleriyle devamlı karşılaştığımdan konuya aşinayım.

gemilerde ahçısından başla gemi adamı,çarkçı,zabit,birinci kaptan ikinci kaptan vs...herkesin belli görevleri var. gemiler her zaman iş bulamayabiliyor ekonomik kriz denizcilik sektörünü çok etkiliyor. aylarca iş bekleyen gemiler var.
sağlam firmaları olan gemiler getirisi yüksek işleri kapıyor.

yurt dışında maddi olarak cazip yerler var kanada da balıkçılık sektöründe aylık 5 bin 10 bin euro kazanılıyor. hayati tehlikesi olan bir iş köpek balıkları,dev dalgalar,ağır balık kapanları,çok soğuk havalar... güçlü dayanıklı deli cesareti olan kişiler yapabilir.
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  elbiss - 02-09-2013 23:17
Logo görüntüsü
Logo görüntüsü
[GS]
Gemiyle ilgili bilgim yok ama giden abilerimizden söylemlerinden aklımda kalanları yazayım..

Gemi işinde öncelikle cüzdan şart isteniyor bunu aldığım eğitimden sonra alıyormuşsun..sonrasında epey bir gelir kazancın oluyormuş hatta limanda durduğun zaman 3-5 günse değişimli olarak durduğun ülkeleride gezebiliyormuşsun ama gemi hayatında zorluklar fazl sürekli denizdesin sürekli denizde geminin işini yapıyorsun..ailen varsa ailenden bazen 6 ay uzaksın...

Gemi seyahatinden döndükten sonra geri bıraktıklarını sağ bulamayabilirsin neticede fani dünya..bilmem bazen hayatta herşey para değil bazen az kazanırsın ama sevgin ve baş ucunda ailen vaardır her şeyden daha tatlı gelir tabi yaşam koşulları şartları bazen mecbur kılıyorsa yapacak bir şey yok..

hakkında hayırlısı olsun diyelim.
Ce: Gemicilik işi nedir beyler :)
Yazan  muochet - 03-09-2013 13:20
Logo görüntüsü
bu konuyu görünce aklıma jack london'ın Martin Eden romanı geldi. ordaki kahramanda denizcilik yapıyodu.öyle anlatıyodu ki şartları ben bile zorluk çekiodum sanki:) Eğer bu işi yaparsan en azından bu konuda bilgi ve kültür sahibi olur belki sende bi roman yazarsın:)

7 yorum:

  1. Blue martime denizcelik dolandırcımı yoksa değil mi

    YanıtlaSil
  2. blue martime dolandırıcı firmadır itibar etmeyin

    YanıtlaSil
  3. güvenilir olarak Avrupa denizciliği öneriyorum milli eğitim ve ulaştırma bakanlığına bağlı çalışıyolar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yusuf kaptan ben gemici olmak istiyorum bana güvenilir bir gemi işi veya bir güvenir bir firma onerirmisi saygılar

      Sil
  4. Gemicilik isi yapmak istiyorum onerebiliceginiz bir firma soylermisiniz

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ben Suriye'den Ömer. Gemilerde iş bulabilir miyim? Hindu gazetelerinde 3 yıllık tecrübem var. Demirci olarak çalışıyorum. İstanbulda yaşıyorum

    YanıtlaSil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.