TANKER GEMİLERİNDE ÇALIŞMAK KİMYASAL


Kimyasal tanker gemisinde çalışmak nasıldır


adından da anlaşılacağı gibi kimyasal madde taşıyabilen gemi türleri. özellikle kargo tank boyaları önemlidir, her tür sıvıyı taşıyabilen türleri mevcuttur.


bu tip gemilerde çalışan kişiler, kendilerini süper üstün denizci olarak görürler. ortalamaya vurursak egonun en yüksek olduğu, adam harcamanın, ayak kaydırmanın, adam kayırmanın en fazla olduğu gemi tipleri bunlardır.

temposu diğer tip gemilere göre çok daha yoğundur (konteyner bilmiyorum çalışmadım). özellikle güverte tayfası, kimyasallar nedeniyle erken yaşlanır, ciltleri bozulur. her ne kadar önlem ,denet , profesyonellik vs diye yırtınsalar da, o benzene'i elbet soluyacaksın . o pv zamansız atıcak, tank yıkarken maskenin kenarından geçecek, numune alırken , numuneyi sample room'a götürürken elbet kokusunu alacaksın. ölmeyeceksin tabiki ama etkileneceksin uzun vadede. he karşılığında güzel para alacaksın. zaten sen de biliyorsun bunları. boşuna 1.5-2 kat maaş vermiyolar di mi.

safety, denet,cdi, shell,bp,near miss dillerden düşmez bu gemilerde. komik şeylere near miss yazılır, savunmalar alınır, milletin ekmeğiyle oynanır. zannedersin ki emniyete çok önem veriliyor, helal olsun dersin.
sonra farkedersin ki tank yıkama+12 saat kanal seyri+denet+tahliye döngüsünde son 48 saat içersinde 3-4 saat uyku uyumuşsun. gemi seyire kalkmış. telefon yüzünden gemiciye savunma yazdıran süvari, gözünden uyku akan 3. kaptan'a vardiya bırakır. dünyanın en yoğun trafik bölgelerinden birinde (ingiltere kanalı) uykusuzluktan tek gözünle 6 saat vardiya kesersin. 2 dakikada bir yüzünü yıkayarak , her dakika kahve içerek zorlukla vardiya tutmaya çalışırsın. uykusuzluktan sanrılar görürsün. sonra kendi kendine safety'ni sikeyim dersin. koskoca kimyasal tankeri, uykusuz adama 6 saat bırakmak...

süper denizci muhabbetine gelirsek.4 sene kuruyük, 2.5 sene kimyasal tankerde güverte zabitliği yapmış birisi olarak, bence ortalama bir kuruyükçü, iyi bir kimyasalcıdan daha iyi denizcidir(kızma hemen devam et). iyi bir kuruyük reisi veya 2. kaptanı, konu pratiklik-iş bitirme mevzusu olunca, kusura bakmayın ama alayınızı katlar. daha iyi iş yaptırır, disiplin düzeni daha iyi sağlar,daha iyi insan idare eder. gemiyi daha iyi kollar. kimyasalcılar, kimyasal konusuna takıntılı oldukları için (öyle olmak zorunda), denizciliği-gemiciliği 2. plana almışlardır. en önemli şey, tank yıkama, yükleme tahliyedir. bir kuruyükçünün bu kadar derdi yoktur. gemiciliğe-denizciliğe daha çok zamanı vardır. dolayısıyla geleneksel gemiciliği-denizciliği daha iyi abrarlar.

dünyanın öbür ucuna yelkenli tekneyle seyahat edecek olsam, tayfamın kuruyükçü olmasını isterdim.

he yiğidi öldür hakkını yeme, kimyasalcılardaki analitik zeka da kuruyükçülerde yoktur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.